Difference between revisions of "Programming with the buttons/fi"

From cod3v
(Created page with "* Labyrintti on hyvin mielenkiintoinen haaste. Älä tee liian isoa, ja tarkista että labyrintin osan pituus on sama kuin robotin kulkema matka. * Maantiede.")
(Created page with "Takaisin Mahtavaa Matematiikkaa 2020-sivulle.")
 
Line 32: Line 32:
* Maantiede.  
* Maantiede.  


Back to [[Mahtavaa Matematiikkaa 2020]]
Takaisin [[Mahtavaa Matematiikkaa 2020]]-sivulle.




[[File:Mahtavaa matematiikkaa.png|thumb]]
[[File:Mahtavaa matematiikkaa.png|thumb]]

Latest revision as of 10:02, 25 October 2020

Other languages:
English • ‎suomi


Johdanto

Opetustavoitteet

Oppilaat oppivat muistamaan järjestyksen, syy-seuraus -suhteen ja myös ohjelmointia pienellä käskymäärällä.

Robotti

Käytämme Asimov-robottia. Asimov on Pekka Piholan kehittämä hyvä ja helppokäyttöinen robotti. Tässä ohjeessa tarvittava skriptitiedosto toimii Asimov:lle: se kääntyy tasan 90 astetta. Jos käytät jotain muuta robottia, skriptitiedoston kääntymismäärää pitää säätää.

Anturit

Ei tarvita antureita.

Esimerkkivideot

Turtle-botin käyttö on esitetty Robotiikka- ja tiedekasvatus ry:n tekemällä videolla.

Teoriaa

Lataa skriptitiedosto osoitteesta www.luntti.net/ev3/TURTL3.ev3, käynnistä se ja lataa robottiin vaikkapa painamalla play-näppäintä.

Harjoituksia

  • Labyrintti on hyvin mielenkiintoinen haaste. Älä tee liian isoa, ja tarkista että labyrintin osan pituus on sama kuin robotin kulkema matka.
  • Maantiede.

Takaisin Mahtavaa Matematiikkaa 2020-sivulle.


Mahtavaa matematiikkaa.png