Nappiohjelmointia

From cod3v
Revision as of 10:01, 25 October 2020 by Mol (talk | contribs) (Created page with "== Harjoituksia ==")
Other languages:
English • ‎suomi


Johdanto

Opetustavoitteet

Oppilaat oppivat muistamaan järjestyksen, syy-seuraus -suhteen ja myös ohjelmointia pienellä käskymäärällä.

Robotti

Käytämme Asimov-robottia. Asimov on Pekka Piholan kehittämä hyvä ja helppokäyttöinen robotti. Tässä ohjeessa tarvittava skriptitiedosto toimii Asimov:lle: se kääntyy tasan 90 astetta. Jos käytät jotain muuta robottia, skriptitiedoston kääntymismäärää pitää säätää.

Anturit

Ei tarvita antureita.

Esimerkkivideot

Turtle-botin käyttö on esitetty Robotiikka- ja tiedekasvatus ry:n tekemällä videolla.

Teoriaa

Lataa skriptitiedosto osoitteesta www.luntti.net/ev3/TURTL3.ev3, käynnistä se ja lataa robottiin vaikkapa painamalla play-näppäintä.

Harjoituksia

  • A maze is very interesting challenge for pupils. Do not create too big maze, and check the dimension.
  • Geography

Back to Mahtavaa Matematiikkaa 2020


Mahtavaa matematiikkaa.png